« itookashi | Main | Please look at the left side »

September 16, 2008

harvest moon

最近、ブログの各エントリのタイトルを横文字にしてるんですが、「中秋の名月」は、「harvest moon」って言うみたいですね。なかなか面白いです。

0809harukiya
今年の「harvest moon」は、9/14(日)でしたが、ここ宇都宮ではあいにくの空模様でした。月は拝めませんでしたが、我家では「春木屋」さんで購入した「月見だんご」ならぬ、お饅頭をお供えしました。もちろん、お供えした後は、おいしくいただきましたよ(^^)。

---
2008.9.17 追記です。
お月見の話題なので、今夜(9/17)の月を撮影してみました。(ちょっとピンボケですが・・・)
月齢 17.3 です。

0809moon

|

« itookashi | Main | Please look at the left side »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/91555/42498827

Listed below are links to weblogs that reference harvest moon:

« itookashi | Main | Please look at the left side »